Verkkokaupan sopimusehdot
1. YLEISTÄ
Nämä sopimusehdot koskevat DigiRoomin verkkokauppaa, jonka toiminnasta vastaa Orientex Oy, Vanha Porvoontie 231 B, 01380 Vantaa, Y-tunnus:2349274-9.
Käyttämällä DigiRoomin verkkokauppaa hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä.
DigiRoom ei takaa verkkokaupan keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa ja palvelussa saattaa esiintyä katkoja esim. laitteiston huolto- tai ylläpitotoimenpiteiden vuoksi. DigiRoom ei vastaa verkkokaupan käyttöön liittyvistä vahingoista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu.
DigiRoomilla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkokaupan sivuilla. Tutustu kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin ennen tilauksen lähettämistä.
Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että noudatat verkkokaupan sopimusehtoja, täytät niiden mukaiset vaatimukset ja annat itseäsi koskevat tiedot kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti. Sinun tulee korjata itseäsi koskevat virheelliset tiedot viivytyksettä. Säilytä kirjautumiseen tarvittavat asiakastunnukset huolellisesti siten, että ne eivät joudu ulkopuolisten haltuun. Sinulla voi olla ainoastaan yhdet tunnukset. DigiRoom ei vastaa siitä, jos tietojen virheellisyyden vuoksi et saa tilaustasi, tilaus- tai toimitusvahvistusta tai muita asiakirjoja.
Henkilötietosi tallennetaan DigiRoomin ylläpitämään asiakasrekisteriin.
2. VERKKOKAUPASTA TILAAMINEN
Voit tilata tuotteita joko rekisteröidyttyäsi verkkokaupan asiakkaaksi tai halutessasi myös ilman rekisteröitymistä. Sinun tulee antaa rekisteröitymisen ja/tai tilauksen yhteydessä vähintään kaikki tilausta varten edellytetyt tiedot. Tuotteen saatavuus ja arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tilauksen yhteydessä. Vastaanotettuasi tuotteen sinulla on 7 päivää aikaa ilmoittaa mahdollisista näkyvistä kuljetusvaurioista, minkä jälkeen tehtyjä ilmoituksia kuljetusvaurioista ei hyväksytä.
Voit tutustua tuotteisiin ja tehdä ostopäätöksen 14 päivän aikana (kuluttajansuojalain tarkoittama peruuttamisoikeus). Palautettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen. Alkuperäisessä myyntipakkauksessa ei saa olla vaurioita ja sen tulee olla siisti.
Hyväksyt tilauksen painamalla Jatka-painiketta tilausvaiheessa 5. (Maksaminen). Tämän jälkeen tilausta ei voi enää muuttaa verkkokaupassa. Jos haluat tämän jälkeen perua tilauksen tai muuttaa sitä, ole hyvä ja ota yhteyttä DigiRoomin asiakaspalveluun.
Lähetämme sinulle tilauksesta sähköisen vastaanottokuittauksen, josta voit tarkistaa tilauksen tiedot. Tilauksen vastaanottokuittaus on hyvä säilyttää mahdollista myöhempää tarvetta varten.
MAKSAMINEN
Hyväksyttyjä maksutapoja DigiRoomin verkkokaupassa ovat verkkomaksu, maksukortti ja lasku. Maksuvälineenä käyvät maksukortit ovat MasterCard, Visa, VisaElectron. Laskulla maksaminen edellyttää henkilötunnuksen ilmoittamista.
TILAUSRAJOITUKSET
Verkkokaupasta voivat tehdä ostoksia vain 15 vuotta täyttäneet henkilöt. Alle 18-vuotiaat voivat maksaa ostoksensa vain verkkomaksulla.
Laskulla tai kertaluotolla maksaessasi sinun tulee olla vähintään 22-vuotias.
OIKEUS EVÄTÄ TILAUS
Mikäli jotakin tilaamaasi tuotetta ei ole saatavilla, DigiRoom on sinuun yhteydessä. Tarvittaessa DigiRoomilla on oikeus perua kauppa. Mikäli jonkin tuotteen kysyntä ylittää saatavilla olevien tuotteiden määrän, on DigiRoomilla oikeus rajoittaa tilausmääriä siten, että mahdollisimman moni tuotteesta kiinnostunut voisi sen verkkokaupasta ostaa. DigiRoom on sinuun yhteydessä, mikäli tilattua määrää ei tällaisesta syystä voida toimittaa. Otathan huomioon, että verkkokaupan ostoskori ei varaa tuotteita varastosta ennen kuin tilaus on maksettu.
TOIMITUSTAVAT JA -KULUT
Tilatut tuotteet toimitetaan kotiinkuljetuksena ilmoitettuun osoitteeseen. Voit myös noutaa DigiRoomin toimipisteestä. Noutotilauksellasi on 10 päivän säilytysaika. Tämän ajan umpeuduttua katsomme tilauksen peruutetuksi.
Toimituskulut maksetaan tuotteiden maksun yhteydessä.
Mikäli valitset kotiinkuljetuksen, ilmoita tilauksen yhteydessä puhelinnumero, johon posti voi ottaa yhteyttä sopiakseen kotiinkuljetuksen ajankohdasta. Jakelu tapahtuu taajama-alueilla ma–pe klo 9–21, muualla maassa pääsääntöisesti klo 9–14. DigiRoom verkkokauppa toimittaa tuotteita vain Suomeen.
TUOTTEEN TOIMITTAMINEN
Tilauksen lähettämisen jälkeen tilaus siirtyy käsiteltäväksi logistiikkakeskukseemme. Kun tuotetta löytyy varastosta, on arvioitu toimitusaika 3–5 arkipäivää. Jos tilaus sisältää useampia tuotteita, pyritään varastosta löytyvät tuotteet toimittamaan samassa lähetyksessä. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, toimitamme tuotteen jälkitoimituksena.
Toimitamme tilauksen valitsemallasi toimitustavalla. Olemme yhteydessä sinuun, kun tilaus on noudettavissa tai kotiinkuljetuksen ajankohta sovittavissa.
Kotiinkuljetuspalvelu koskee vain Manner-Suomen osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys.
3. PALAUTUS
DigiRoomille on hyvin tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Sinulla on 14 päivää aikaa tutustua tuotteisiin ja tehdä ostopäätös (kuluttajansuojalain tarkoittama peruuttamisoikeus). Ilmoitus palautuksesta eli peruuttamisoikeuden käyttämisestä on tehtävä DigiRoomille 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Palautathan tuotteen viivytyksettä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.
Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen, tee palautus alla olevien ohjeiden mukaisesti ja tee uusi tilaus osoitteessa digiroom.fi
Noudatathan näitä ohjeita tuotteen palautuksen yhteydessä:
– Palautettavaa tuotetta ja sen alkuperäispakkausta tulee käsitellä huolellisesti. Mikäli olet käyttänyt tuotetta tai käsitellyt sitä huolimattomasti, vastaat tuotteen arvon alentumisesta enintään tuotteen täyteen arvoon saakka. Palautuksen tulee sisältää tuotteen kaikki osat mukaan lukien käyttöohjeet ja pakkausmateriaalit. Sinetöityjen tuotteiden osalta palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. Sinetöityjä tuotteita ovat esimerkiksi pelit, elokuvat ja musiikkiäänitteet. Palautettavien kosmetiikka- ja luontaistuotepakkausten tulee olla avaamattomissa alkuperäispakkauksissa.
– Täytä palautettavasta tuotteesta palautusilmoitus. Voit käyttää joko DigiRoomin omaa palautusilmoitusta tai EU:n kuluttajaoikeusdirektiivin mukaista peruuttamislomaketta. Palautusilmoitus liitetään palautettavan tuotteen mukaan pakettiin. Mahdollista rahapalautusta varten on tärkeää, että ilmoitat pankkitilinumerosi.
– Mikäli olet vastaanottanut viallisen tai väärän tuotteen, palauta se näiden ohjeiden mukaisesti. Kirjoita palautusilmoituksen Lisätietoja-sarakkeeseen, miten vika tuotteessa ilmenee, ja haluatko ehjän/oikean tuotteen tilalle. Kun kyseessä on viallinen tai väärä tuote, DigiRoom vastaa uuden vastaavan tuotteen lähetyskuluista.
– Palautus- ja tilauksen peruuttamisoikeus ei koske tuotteita, jotka valmistetaan tai joita muunnellaan toiveidesi mukaisesti. Poikkeavasta palautusoikeudesta on maininta tuotetekstissä.
– Tuotteita, joiden sinetti on avattu, ei voi palauttaa. Palautettavien kosmetiikka- ja luontaistuotepakkausten tulee olla avaamattomissa alkuperäispakkauksissa.
– Palautuksen voi tehdä Postin tai Matkahuollon toimipisteissä sekä DigiRoomin toimipisteessä.
PALAUTUS
Liimaa palautuskuoreen valmis osoitetarra, jonka saat lähetyksen mukana.
PALAUTUSOSOITE: DigiRoom, Vanha Porvoontie 231 B, C1, 01380 Vantaa.
Palauttaminen on maksutonta, mikäli lähetät palautuksen normaalina lähetyksenä ja lähetyspaikka on Suomessa. Palautuksesta pitää DigiRoomille ilmoittaa etukäteen. Suosittelemme, että pyydät tositteen palautuslähetyksestä.
PALAUTUS TOIMIPISTEESEEN
Voit palauttaa maksamasi, digiroom.fistä tekemäsi verkkokauppaostoksen myös DigiRoomin toimipisteeseen. Muistathan ottaa mukaan palautusilmoituksen riippumatta siitä, tapahtuuko tuotteiden palautus suoraan toimipisteeseen tai postitse. Jos olet maksanut tilauksesi maksukortilla, teemme myös hyvityksen samalle maksukortille.
MAKSUSUORITUKSEN PALAUTTAMINEN
DigiRoom palauttaa maksusuorituksesi 14 päivän kuluessa palautus-/peruuttamisilmoituksen saatuaan edellyttäen, että palautus on vastaanotettu, tai olet osoittanut lähettäneesi tuotteet takaisin. Palautus suoritetaan sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilausta tehdessäsi. Mikäli palautat koko tilauksen, palautamme myös tilauksen toimitusmaksun. Emme palauta kotiinkuljetuksesta perittyä lisämaksua tai toimitettuihin tuotteisiin mahdollisesti liittyvien asennustöiden kuluja. Maksukorttiveloitukset palautamme samalle kortille, jolla maksu on suoritettu. Jos olet maksanut tilauksesi verkkomaksuna tai laskulla, on tilinumeron ilmoittaminen palautuksen yhteydessä tärkeää, jotta DigiRoom voi palauttaa rahat pankkitilillesi.
Jos olet valinnut maksutavaksi laskun ja haluat palauttaa osan tuotteista, voit vähentää palautettavien tuotteiden hinnan lähetystä koskevan laskun loppusummasta. Palauttaessasi vain osan tilauksen tuotteista, sinun tulee kuitenkin maksaa toimituskulut. Mikäli haluat palauttaa koko lähetyksen, voit hävittää tilaukseen liittyvän laskun.
TAKUU JA MYYJÄN VIRHEVASTUU
Mikäli tuotteeseen liittyy valmistajan antama takuu, siitä ilmoitetaan tuotetiedoissa. Takuu ei rajoita kuluttajansuojalaissa tarkoitettua myyjän virhevastuuta. Tilauksen mukana tullut lähetysluettelo toimii takuutodistuksena. Takuuseen sovelletaan tuotteen mukana tulleita takuuehtoja, joihin saattaa sisältyä rajoituksia.
Takuuaikana DigiRoom voi vapautua takuuajan vastuusta, mikäli se osoittaa, että tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen vääränlaisesta käsittelystä tai muusta asiakkaan vastuulla olevasta seikasta. Mikäli tuotteen virhe on aiheutunut edellä mainitusta seikasta tai ilmoitettua virhettä ei havaita tuotteessa lainkaan, DigiRoomilla on oikeus veloittaa sinulta huollon tarkistusmaksu.
Asiakkaan tulee ilmoittaa DigiRoomille tuotteen virheestä DigiRoomille kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsit virheen. Virheilmoituksen voi tehdä kuitenkin aina kuukauden kuluessa siitä, kun asiakas havaitsi virheen.
MUUT EHDOT
Näihin sopimusehtoihin sekä mahdollisiin sopimusta koskeviin riitoihin asiakkaan ja DigiRoomin välillä sovelletaan Suomen lakia.
ERIMIELISYYSTILANTEET
DigiRoom vastaa tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti. Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi suosittelemme ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, ellei kuluttaja ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.
Kuluttajariitalautakunnan sivuille »
SELVÄT HINTAVIRHEET
DigiRoom pidättää oikeuden perua tilauksen, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, että keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Selvänä hintavirheenä pidettäisiin esimerkiksi sitä, että tuotteen hinta on 0,00 euroa tai hintaa ei ole ollenkaan, tai jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi on esitetty niin alhainen hinta, että sitä voidaan yleisen käsityksen mukaan pitää virheellisenä.
YLIVOIMAINEN ESTE
DigiRoom ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei ole voinut välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot, häiriöt yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, sähkökatkot sekä häiriöt postin kulussa tai maantieliikenteessä. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kuukauden, on sekä DigiRoomilla että asiakkaalla oikeus purkaa kauppa ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.
TOIMITUSKULUT
Erillisiä tilauksia ei voi yhdistää. Jokaiseen tilaukseen lisätään toimituskulut, vaikka tilaukset olisi tehty saman päivän aikana.
Toimituskulut ilmoitetaan tilauksen yhteydessä.